Ahad, 22 Ogos 2010

Warkah buat mak....

Mak,,

Sejak mak menerima aku,,
Sejak itulah aku mula sygkan mak...
Bagi ku, mak seperti Ibu kandungku sendri mak...
Mak begitu lembut pade ku...
Hampir setahun aku kehilangan kasih syg seorang mak,
Yang pergi di jemput Illahi,
Kini aku merasakan semula kasih syg itu....
Kasih yang mak berikan pade ku...
Hampir same seperti Ibu ku...

Mak,,

Sejak abah pergi meninggalkan mak sekeluarge...
Aku tau mak dalam kesedihan...
Aku tau mak dalam keperitan...
Aku tau setiap mase mak merindukan abah...
Jika banyak mase ku untuk mengenali abah...
Pasti aku pun merindukannye mak...
Anak2 mak juga merindukannye...
Aku tau mak cekal...
Aku tau mak menahan kesedihan supaya mak xnak-
Anak2 mak juga dalam kesedihan..
Cukup sempurna diri mu mak..
Dari raut wajah mu....
Kesedihan menyelubungi mu mak...
pengorbanan mu pada anak2 cukup besar....

Mak,,

Aku tau mak memerlukan kami,,
Aku tau mak ingin sgt kami di cc mak,,
Jika terdaye, kami juga mahu berada di cc mak..
Menemani mak,
Menjaga mak,
Melihat mak tersenyum,
Melihat mak bergurau bersama-sama kami...
Kami risaukan mak sendirian....

Mak,

Di kubur arwah abah,
Aku penah berjanji,
Seperti mane mak menerima aku,
Seperti tue juga aku akan menerima keluarge nie...
Aku juga berjanji di kubur abah mak,
Aku berjanji, Aku akan menjage keluarge nie...
Aku akan cube jadi seorang anak yg bertanggujawab...
Susah senang, aku akan tetap berada untuk keluarge nie mak..
Untuk mak, yg telah memberi ku kasih syg mu..
Aku berjanji mak..

Mak,

Aku tau Raye nie tidak bermakne bagi mu...
Same seperti aku pade taun lepas mak...
Pose dan raye pergi berlalu begitu saje...
Kenikmatan nye...Rahmat nye...
Tidak aku pedulikan, Kerana terlalu memikirkan Ibu ku...
Aku tau idup mu sunyi mak...
Aku tau idup mu akan dalam kesedihan..
Tapi,
Ape gunanye aku mak...
Ape gunanye mak menerima aku jika aku tidak boleh menghiburkan aty mak...
Aku berjanji pade mak..
Aku akan cube untuk ceriakan raye taun nie bersame mak..
Walau hakikatnye aku tau begitu sukar,
Tapi aku tetap mau mencube mak..
Aku ingin mak tau, bertape besarnye sayg aku pade mak..
Aku ingin mak tau yg mak xmenyesal untuk menjadikan aku anak mak..
Aku berjanji mak..

Aku berjanji pade keluarge nie.....
Keluarge arwahyarham Samiran B. lirpai....
Semoge Allah S.W.T menempatkan Arwah abah bersame2 org yg beriman...


Dari anakmu...
iqnurvers...
23rd Aug 2010..
12.37 a.m....

Tiada ulasan:


ShoutMix chat widget